fredag 16 januari 2004

Oläsandes

Har läst väldigt lite den här veckan. Har faktiskt inget utläst att skriva om.

Det hindrade mig INTE från att köpa fler böcker idag. Åhléns hade ju rea på pocketar (55 för engelska, 29,50 för svenska). Och sen var jag på Myrorna... Men jag var ändå ganska duktig. Nästan allt jag köpte var med i min bokbok över sånt jag vill läsa. Inga sådär jättedumma impulsköp alltså. Avstod t. o. m. från att köpa några böcker som troligen bara skulle förbli olästa bokhylleplatsupptagare.

Engelska böcker:
Haruki Murakami - "Sputnik Sweetheart" (det vara bara Murakami i största allmänhet som stod i bokboken)
Joyce Carol Oates - "We Were the Mulvaneys" (med i bokboken!)

Svenska böcker:
Zandra Ahl & Emma Olsson - "Svensk smak" (inte i bokboken, men har hört talas om innan och den verkade intressant)
Ulf Lundell - "Jack" (inte i bokboken, men måste man inte ha läst den här? och herregud, fem spänn liksom)
Shena Mackay - "Solen går ner över Eugene Schlumburger/Dvärg på rymmen" (i bokboken, faktiskt)
Håkan Nesser - "och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla" (definitivt i bokboken, vilket ursäktar att det var en pocket till fullpris)

Norsk bok:
Axel Jensen - "Ikaros" (författaren är med i bokboken fast inte just denna titeln, men nu är ju inte valfriheten på Myrorna oändlig...)

Hade förresten ett samtal om läsning med min syster idag, som jag borde skriva ett inlägg om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar