tisdag 13 maj 2008

Dagen gryr


Dagen gryr
av Margit Sandemo

Äntligen är den här serien slut. Den var inte bra, men jag är ju en sån som måste läsa klart... Jag har utnämnt just den här boken till den sämsta Margit någonsin har skrivit.

Se även mina kommentarer till föregående bok, om vilka förändringar som borde gjorts med den här serien för att den skulle varit mysig (om än verklighetsfrämmande, det behöver ju inte vara en dålig sak) läsning.

Jag är tveksam till om jag kommer läsa kommande böcker av Margit. Det finns tydligen planer på en serie till... Men jag är ju nyfiken, så man ska ju inte bortse från att jag gör det. Men det går ju an att vänta på pocketupplagan åtminstone.

Korrläsningen är förresten eländig. Det är väldigt typiskt att t.ex. "h" blir "li", "rn" blir "m" och liknande. Och i "detta har hänt"-avsnittet i denna boken står det att "häxorna kunde vädra funoroa". Är det ett ord jag har missat, eller?

Trollrunor:
1. "Skogen bortom dagen"
2. "Sandhammaren"
3. "Där vinden får vila"
4. "Blind måne"
5. "Månhäxan"
6. "Svartalver"
7. "Den blå jorden"
8. "Stenvargen"
9. "Den de glömde"
10. "Eko från urtiden"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar