torsdag 29 maj 2008

Lästrio: Överlägsna filmatiseringar

Den senaste Lästrion var väldigt, väldigt svår.

Tre filmatiseringar där filmen är bättre än boken.


1. Härskarringentrilogin av J.R.R. Tolkien

Jag fick riktigt kämpa mig igenom böckerna, men filmerna gillar jag. :)


2. Ghost World av Daniel Clowes

Det är inte det att jag inte tycker om seriealbumet, men jag tycker om filmen lite mer. Kanske för att jag såg den innan jag läste serien.


3. Böckerna om Saltön av Viveca Lärn

Jag har faktiskt läst de fyra första böckerna i serien (en femte kom ju ut nu nyligen), men jag tycker inte att de är särskilt välskrivna. Lite småroliga bara. Nu har jag ju inte sett så mycket av TV-serien, men den verkade bättre (och det var svårt att komma på en tredje).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar