onsdag 1 augusti 2007

Wigwam Bam


Wigwam Bam
av Jaime Hernandez

"Wigwam Bam" var det första Love and Rockets-albumet jag läste. Det är nummer 11 i ordningen (fast alla handlar ju inte om samma personer), men det gick bra att börja där också. Men nu när jag har läst de tidigare delarna så förstår jag ju mer vilka alla är och jag vet vad som har hänt tidigare och lett fram till det som händer nu. T.ex. varför alla Maggies och Hopeys vänner hemma i Hoppers går och väntar på att Maggie ska komma tillbaka, och varför det är en så viktig fråga om hon kommer tillbaka ensam eller tillsammans med Hopey. Hopey har nämligen varit borta i flera år, och inget vet riktigt vad hon har råkat ut för.

Det här är en av de bästa delarna i serien. :) Punk, vänskap, sex, våld, perversa gamla tanter*, massor av tillbakablickar...

* Undrar om jag kommer få många googleträffar nu? Fast jag kollar inte upp hur folk hittar hit, så det får jag aldrig veta.

Love and Rockets:
1. "Music For Mechanics"
2. "Chelo's Burden" (Och här med.)
3. "Las Mujeres Perdidas"
4. "Tears From Heaven" (Och här.)
5. "The House of Raging Women"
6. "Duck Feet"
7. "The Death of Speedy"
8. "Blood of Palomar"
9. "Flies On the Ceiling"
10. "Love and Rockets X"
11. "Wigwam Bam"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar