måndag 27 augusti 2007

Till mina vänner och ovänner


Till mina vänner och ovänner
av Loka Kanarp

Jag lånade det här seriealbumet på biblioteket, men jag blir nog tvungen att köpa det också. Jag kommer säkert vilja läsa det igen. Tycker om.

"Till mina vänner och ovänner" innehåller lite blandade serier. En del verkar självbiografiska och andra mer fiktiva. För det mesta har de fiktiva en lite allvarligare ton, medan de självbiografiska är lite mer humoristiska även om de kan handla om nog så seriösa ämnen. Allt från att vara en stackars snabbmatskedjeanställd till omgivningens reaktioner på att man plötsligt kommer ut som heterosexuell (efter att ha varit lesbisk i flera år, inte en sån där "tänk om det vore tvärtom"-grej). En av serierna hade jag läst tidigare. Det är den om de båda systrarna som delar lägenhet, och där storasystern hela tiden måste ta hand om den självdestruktiva lillasystern. Det handlar överhuvudtaget mycket om kärlek, vänskap och ensamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar