söndag 26 januari 2014

En smakebit på søndag (vecka 4)

http://gronneskoger.blogspot.se/2014/01/den-onde-arven-en-smakebit-pa-sndag.html
Det här är veckans bidrag till Flukten fra virkelighetens smakebitsutmaning. Klicka på bilden ovanför för att läsa andras smakbitar från vad de läser den här söndagen, och information om hur du kan delta själv.

Det är ju det jag säger, det är nästan alltid söndag! Men det hade ju varit värre om det nästan alltid var t.ex. tisdag. ;-)

Idag läser jag ett seriealbum. Jag har tidigare läst Alison Bechdels bok (seriealbum) om sig och sin pappa, "Fun Home". För något år sedan gav hon ut en bok om sig själv och sin mamma, och det är det jag läser nu. I "Fun Home" handlade det också väldigt mycket om litteratur (och en del om psykologi) och i "Are You My Mother?" handlar det mycket om psykologi och psykoterapi (och en del om litteratur).

(Alison Bechdel, "Are You My Mother?" s. 200)

Jag tycker att den här är mer svårläst än vad "Fun Home" var, men intressant, särskilt om man läser båda.Och jag menar inte svårläst som något dåligt här, utan att den är en större utmaning.


16 kommentarer:

  1. Det hørtes ut som tegneseriebøker jeg kunne like :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är bra. Jag rekommenderar att man börjar med "Fun Home" eftersom den boken diskuteras en del i den här. Författarens mammas reaktioner på den boken t.ex.

      Radera
    2. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

      Radera
  2. Kanske provar jag på grafiska böcker någon gång, jag har alltid haft lite svårt för det :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska göra. Det finns många bra. :)

      Radera
  3. Spennande smakebit, takk for tipset:)

    SvaraRadera
  4. Har ännu inte tagit till mig böcker av det här slaget. Tack för din smakbit.

    SvaraRadera
  5. Hittills har jag inte läst någon grafisk roman (mer än Engelsfors) och det kanske är dags snart...

    SvaraRadera
  6. Ny bekantskap för mig, tack för tipset och smakbiten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod. ;-) Har du hört om Bechdeltestet förresten? Samma person som ligger bakom det.

      Radera
  7. Tack för smakbiten, verkar intressant!

    SvaraRadera
  8. Grafiska romaner är inte riktigt min genre, men tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns mycket att välja på annars. ;-)

      Radera