tisdag 5 november 2013

Phonogram: Rue Britannia


Phonogram: Rue Britannia
av Kieron Gillen
Illustrerad av Jamie McKelvie

Jag hade mina tvivel om det här seriealbumet, men jag hittade det på ett bibliotek, man kan chansa. Det här är historien om "phonomancern" David Kohl, som får i uppdrag att ta reda på vad som händer med Britannia, britpopens gudinna. Hon dog för många år sedan, men det är visst nåt som inte stämmer där. Som motivation vilar det en förbannelse över honom tills mysteriet är löst.

Dessutom ser han spöket efter en gammal flickvän, Beth - hon står på en bro och oroar sig över Richey Edwards i Manic Street Preachers, och ser ut som hon gjorde 1995. Hur nu det kan komma sig, för så vitt David Kohl vet så lever Beth i allra högsta grad.

Kul idé med musik som grund för magi, men handlingen var ganska rörig och jag brydde mig inte om hur det skulle gå. Det är inte direkt dåligt, bara inte min stil. Det var väl lite det jag misstänkte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar