tisdag 12 november 2013

Hej, jag heter Marika och ...

Jag blev så klart Allätaren/Bokknarkaren. I Marcusbibliotekets quiz alltså. Väntat. Är det någon som har blivit något annat förresten? :)

Det går att se dig på Swecon lika gärna som på Bokmässan lika gärna som på textival eller ett poetry slam (med reservation för viss statistisk felmarginal för det sistnämnde). Poängen är att du är fördomsfri och gillar bra böcker. Och bra böcker är som Pokémon för dig – du måste hela tiden fånga fler. Om du slutade köpa böcker nu skulle du klara åtminstone ett par år av läsning. "Hemska tanke", tänker du nu, "bara 2 år, jag måste köpa fler".

[...]
 
Ingen törs längre ge böcker till dig i present eftersom det är omöjligt för en utomstående att veta vilka titlar du har läst. Du älskar såväl att låna böcker som att köpa.

Du är en bokambassadör som sprider läsglädje och lånar gärna ut böcker. Du skulle kunna ha en väggbonad med texten "All läsning är bra läsning" men du är för busy med att planera inköpen på årets bokrea för att hinna brodera någon sån.

2 kommentarer:

  1. Jag blev Deckaren - surprise!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du blev! :)

      Nu har jag faktiskt sett att några har blivit Finsmakare/Boksnobbar också.

      Radera