söndag 3 november 2013

En smakebit på søndag (vecka 44)

http://gronneskoger.blogspot.se/2013/11/jeg-fant-jeg-fant-en-smakebit-pa-sndag.html

Det här är veckans bidrag till Flukten fra virkelighetens smakebitsutmaning. Klicka på bilden ovanför för att läsa andras smakbitar från vad de läser den här söndagen, och information om hur du kan delta själv.

Idag ska jag åka till Göteborg och se Vi är bäst! på bio med min syster, innan hon åker tillbaka till Stockholm där hon bor. Hoppas det är en bra film. Jag gillade åtminstone seriealbumet som filmen är baserad på. :)

Men jag kommer säkert ha tid till att läsa lite också. Just nu läser jag om "Eld". Bara knappt två veckor tills "Nyckeln" kommer ut!
De har gjort många bisarra saker tillsammans. Magiska ritualer och demonbekämpning, Men att gräva upp en grav ...
Och samtidigt kan hon inte komma på ett enda alternativ.
(Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren, "Eld", s. 45)

20 kommentarer:

  1. Jag ser också fram emot att sista delen i serien ska komma ut! Lyssnade på författarna häromdagen på Bokens Dag. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mer och mer spännande med sista boken ju mer jag läser i "Eld". :)

      Radera
  2. Har läst Cirkeln och kommer att läsa de andra två också, men inte just nu. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ingen brådska egentligen. Böckerna finns alltid kvar. :)

      Radera
  3. Jag läste ju faktiskt första delen i Engelsforstrilogin, men har tillsvidare inte läst mer än det. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Det ska bli spännande att se hur allt slutar, men lite sorgligt också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tråkigt att det inte blir mer sedan. Men bra att de inte drar ut på det i en evighet också. Man vill ju att det ska fortsätta vara bra.

      Radera
  5. Jeg har lest Sirkelen og har Ild i hyllen min, så nå må jeg jammen komme i gang å lese den!! :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag. De är riktigt bra alltså!

      Radera
  6. Jeg liker serien veldig godt, har lest sirkelen og ild. Gleder meg veldig til siste bok i serien. Ha en fin søndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt bra böcker. 15 november kommer Nyckeln ut, så det är inte alls långt kvar. Jag vet inte när den kommer på norska förstås ...

      Radera
  7. Meget god oppfølger. Leste den tidligere i høst. Kos deg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju läst den tidigare, men jag hade visst glömt en del detaljer. :)

      Radera
  8. Ser också fram emot nyckeln :)

    SvaraRadera
  9. Disse bøkene har jeg på leselisten, ser frem til å starte med dem - takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väntar du på att alla ska komma ut? Det är kanske smart. Jag märkte att jag hade glömt mycket av de två första nu när jag läste om dem.

      Radera
  10. Åh vad jag längtar efter Nyckeln! Hoppas filmen var bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det inte lång tid kvar!

      Jag gillade filmen. :)

      Radera