tisdag 4 juni 2013

Allt för konsten 7


Allt för konsten 7
Redaktör: Ingemar Bengtsson
Medverkande: Malin Biller, Terhi Ekebom, Angelica Ericsson, Lars Fiske, Anneli Furmark, Åsa Grennvall, Matti Hagelberg, Nickan Jonasson, Kati Kovács, Steffen Kverneland, Mika Lietzén, Tommi Musturi, Henrik Rehr, Patrik Rochling, Elisa Rossholm, Åsa Sandzén, Roy Søbstad,  Tiitu Takalo, Katja Tukiainen, Tor Ærlig, Li Österberg

Nu blir det väl inte fler Allt för konsten-antologier, när Optimal inte ger ut nya böcker längre. Det är tråkigt. Man hittar alltid något bra i de här antologierna. Nu vill jag till exempel absolut läsa Elisa Rossholms seriealbum om Mary Wollstonecraft och Victoria Benedictsson. I antologin medverkar hon med en serie som är skriven av Åsa Sandzén, om Harvey Milk.

Malin Billers serie om depression verkar höra ihop med hennes "Om någon vrålar i skogen". Mycket bra.

Åsa Grennvalls serie är broderad!

Man måste nästan ha de här böckerna och kunna bläddra i dem lite i efterhand. Eller, jag måste. Jag kan inte komma ihåg vem som har gjort vilken serie annars (om det inte är en stil som jag redan känner till) och det kan ju vara intressant att veta senare, när jag kommer att tänka på någon speciell av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar