onsdag 9 januari 2013

Årets ... 2012, del 3


Årets snyggaste: "The Scrapbook of Frankie Pratt" av Caroline Preston. En bok som är som ett collage. Eller en gammaldags scrapbook då.

Årets tema: Min mordmånad i november-december. Mycket intressant, tyckte jag.


Årets avslut: Trude Brænne Larssen avslutade sin serie Legdebarna, och därmed satte hon också punkt för författandet till förmån för ett "riktigt jobb". Fair enough, men tråkigt att det inte kommer fler serier.

Årets nostalgitripp: "När vi snöade inne" av Hans Peterson. En bok som jag läste och gillade någon gång på lågstadiet.


Årets riktiga tripp: Jag och Karin var i Bath, där man bland annat kan Jane Austen-turista en hel del, för att hålla sig till boktemat. Man kan se på andra saker också, och shoppa. Ovan: Assembly rooms, där de kanske har spelat in scener i ett kostymdrama eller två.

Årets bokhandel: Ligger i just Bath. Mr B's Emporium of Reading Delights. Jag hade kunnat bosätta mig där.

Karin (med kamera) och jag på Fashion Museum i Bath.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar