söndag 1 april 2012

SUB-status och SUB-stress

Om jag inte hade varit i två olika second hand-butiker den här veckan så hade kanske min SUB-status sett bättre ut. Men nu är den på 1066 böcker. Det är ändå en försumbar skillnad. Den hade kanske varit på 1060 annars ...

Några av mina vänner var och hälsade på för några veckor sedan. Jag har ju flyttat och visade mitt system med vilka hyllor som innehöll olästa och vilka som innehöll lästa böcker (i stora drag, jag vill ju inte tråka ut folk). De undrade om jag inte känner mig stressad av att ha så mycket oläst. Men det gör jag inte. Det jag kan känna mig stressad av är att jag kanske köper en bok som är "det senaste" och innan jag hinner läsa den så kommer filmatiseringen på bio.

2 kommentarer:

  1. Min SUB är ungefär 270-280 har jag lite hastigt räknat ut idag. Jag känner mig faktiskt lite stressad ibland!
    Men jag har ju ambitionen att läsa böckerna.
    Percy Barnevik har visst 5 kilometer böcker, han har förstås fått lägga alla läsa-alla-böckerna ambitioner på
    hyllan (hoppsan...;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Göteborg ... ;-)

      Det kanske är tur för oss att vi inte har hur mycket pengar som helst. Där ser man ju hur det kan gå.

      Radera