torsdag 19 april 2012

Abibliofobi

Man måste planera sin reselektyr. Helst i god tid.

Om man ska vara borta i tre dagar med ett ganska späckat schema samt vissa krav på att vara social med många människor - räcker två böcker då? Jag tänker Sjöwall-Wahlöö och Kristian Lundberg.

Och om man ska vara borta i fyra dagar tillsammans med två goda vänner och man räknar med att umgås mycket med dem - kan det räcka med en bok? Om den är tjock och på utrikiska? A. S. Byatt är planen. Kanske att jag borde ta med en bok till? Jag måste fundera noga på detta.

4 kommentarer:

  1. Packa alla du har tänkt, plus en till :) Trevlig resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jag borde ha följt ditt råd (men jag hann inte läsa det innan resan) för jag hann läsa ut båda böckerna jag hade med mig till Stockholm i helgen, och hade inget att läsa den sista timmen på bussen.

      Radera
  2. Svar
    1. The Children's Book (fast det blir nog inte den som får följa med i alla fall ...). Vilken läser du?

      Radera