söndag 29 april 2012

En smakebit på søndag (vecka 17)


Det här är veckans bidrag till Flukten fra virkelighetens smakebitsutmaning. Klicka på bilden ovanför för att läsa andras smakbitar från vad de läser den här söndagen, och information om hur du kan delta själv.

Jag håller fortfarande på med en bok som jag har läst i av och till under flera veckor. Jag har till och med lagt ut smakbit från den förr.Men jag har faktiskt kommit en bit framåt i den nu.
Dei rynkete ansikta runt steinbordet var gamle som Eirabu sjølv. Dei tretten fyrstane hadde vore dei første. Ingen nye fyrstar hadde tatt dei falne sin stad, for ein herdueg er uerstatteleg. Herduegborn blir fødde under tindane, men dei døde kjem aldri tilbake. 
(Kristine Tofte, "Song for Eirabu. Bok 1. Slaget på Vigrid", s. 355)

14 kommentarer:

  1. Tusen takk for smakebiten:-) Disse bøkene ønsker jeg meg.
    Ha en fin dag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. :) Tror inte du kommer ångra dig om du skaffar böckerna.

      Radera
  2. Takk for smakebiten:) Har boken i bokhyllen, gleder meg til å lese den:) Tror det er en fin bok:) Ha en flott søndag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om boken, även om jag är förvånad över hur lång tid det tar att läsa den. ;-)

      Radera
  3. En fin smakebit. Boken står i bokhyllen min og jeg ser frem til å lese den!

    ha en riktig fin søndag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att du ser fram emot den. :)

      Radera
  4. Jeg så den boken på det programmet på nrk som jeg aldri husker hva heter, =) Den smakebiten var flott.

    Ha en fin søndag, =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Eh, jag vet inte. :) Enda norska bok-TV-programmet jag känner till är Bokbadet och det känns som om det var lääänge sedan man hörde nåt om det nu.

      Radera
  5. Åh, denne skal jeg lese ved en passende anledning. Den står i hylla og venter på meg. Takk for smakebiten, og ha en fortsatt fin søndag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den som väntar på nåt gott ... :)

      Radera
  6. Jeg har veldig lyst til å lese denne serien!
    Takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du sdka göra. Gillar den verkligen hittills! :)

      Radera
  7. Likte veldig godt denne, og gler meg til nummer 2 kjem til sommaren. Takk for smakebiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, blir spännande att se vad som händer i del 2. Till sommaren bör jag ju nästan vara klar med den här delen. ;-) Jag tycker att språket är ganska svårt, men vackert.

      Radera