måndag 21 maj 2007

Klassiker

Hmm, sa jag inte nåt om Klassikertema i Maj? Blev det nedlagt, eller vaddå? Visst, visst, "Kallocain", men annars har det inte synts till några klassiker direkt. Magic Knight Rayearth liksom... Pytte-pyttelite klassisk inom genren möjligen, men ingen Klassiker.

Eh, jo, så här är det: Jag valde att inleda med en bok (en klassiker!) som det visade sig ta tre veckor att läsa ut. Fast då läste jag lite annat när jag behövde en paus. T.ex. "Kallocain". Och lite manga, när jag var sjukskriven och strandad hemma hos mina föräldrar (de bor mycket närmare mitt jobb än vad jag gör, och mamma fick komma och hämta mig mitt på dagen eftersom jag inte hade bil med mig). Behövde nåt lättläst ur min systers bokhylla. :)

Fler klassiker kommer alltså att synas här inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar