söndag 3 april 2011

Kare Kano Vol. 5 & 6



Kare Kano Vol. 5 & 6
av Masami Tsuda

Jag kunde inte riktigt bestämma mig för om jag skulle fortsätta läsa Kare Kano eller inte. Visserligen kan det ju vara kul att se hur det går, men å andra sidan finns det ju mycket annat som jag hellre vill lägga de pengarna på. Hittills har den ju inte varit jättebra. Men eftersom jag är typ asgrym så kom jag på att Kare Kano ju är en av de manga som finns på biblioteket. Ha! Problemet är löst. Jag kan låna dem tills serien tar slut eller jag tröttnar på den.

Ett av mina problem med serien är att jag inte alls kan hålla reda på alla kompisar och annat löst folk som dyker upp. I volym 5 umgås Yukino med ett tjejgäng, men jag har redan glömt av vilka de är och varför hon umgås med dem. De är nya bekantskaper för henne i alla fall. Det kan vara så att några av dem är de nya vänner hon har fått i skolan efter att hon blev utfryst av några tjejer i sin egen klass. Soichiro, Yukinos pojkvän, är inte med så mycket här. I stället lär Yukino känna andra sidor av honom genom att umgås med folk som känner honom från andra sammanhang.

Kare Kano:
- Kare Kano Vol. 1 & 2
- Kare Kano Vol. 3 & 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar