torsdag 28 juli 2011

Jag är inte rabiat. Jag äter pizza.


Jag är inte rabiat. Jag äter pizza.: En bok om Sverigedemokraterna
av Niklas Orrenius

Ibland köper man en bok för att man tänker: Det här måste jag sätta mig in i. Sedan orkar man inte det. Men härom veckan när jag inte riktigt visste vad jag kände för att läsa så kom jag fram till att jag av någon märklig anledning kände för att läsa facklitteratur. Den här boken består av artiklar som Niklas Orrenius har skrivit om Sverigedemokraterna genom åren, med kommentarer som han har lagt till senare. Den är utgiven innan valet förra året, och är säkert tänkt att läsas innan valet också. Fast nu var det inte aktuellt för min del att rösta på Sverigedemokraterna i vilket fall som helst, så det spelar inte så stor roll.

Ganska intressant bok, även efter valet. Alltid får man reda på något nytt. Men det är något som saknas. Jag kan inte sätta fingret på det. Det är inte säkert att det är i boken det saknas, det kan ju vara i partiets politik. Möjligen kan det vara det här med att de inte har brytt sig om att ha någon utrikespolitik, men jag tror inte det. Det är något annat som gör att jag fortfarande inte vet vad det är de faktiskt vill. (Komma in i riksdagen räknas inte.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar