söndag 18 juli 2010

Fånge i hundpalatset


Fånge i hundpalatset
av Martina Haag

Det här är riktigt roligt. Jag var hemma hos mina föräldrar och min syster när jag läste det sista i den här boken och irriterade min syster med att vilja läsa upp extra roliga formuleringar. "Malin! Lyssna på det här då! ..."

"I en annan del av Bromma" var rolig, men det är ändå krönikesamlingarna som är allra bäst. Här kan man bl. a. läsa om hemmaspa, att bli bortglömd av Ulf Lundell och om något läskigt i källaren. Några av krönikorna har jag läst innan, antagligen sådana som har varit med i Aftonbladet, men de håller att läsas en gång till.

"Hundpalatset" har för övrigt att göra med att så fort Martina vänder ryggen till så skaffar resten av familjen en ny hund, gärna av en extra krävande ras som egentligen inte brukar få bo inomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar