lördag 10 januari 2009

Läsutmaningar 2008 och 2009

Just det ja, jag måste ju utvärdera 2008 års läsutmaningar!

Enligt halvårsrapporten låg jag ganska bra till, men under årets andra halva struntade jag tydligen i allt va utmaningar hette. ;-)

Så här gick det:

1. 10 böcker på tyska. Fem böcker under första halvåret, men bara en under det andra halvåret. Sex totalt, inte i närheten av målet på tio.

2. Läsa klart A-Ö-projektet. Jag hade sju bokstäver kvar när 2008 började, och fyra kvar efter ett halvår. Nu har jag två kvar. Jag skyller detta på att Ä är världens mest hopplösa bokstav.

3. Påbörja Jorden runt-projektet. Jag hade bestämde redan från början att slutföra A-Ö-projektet först och bestämde ganska tidigt under 2008 att Jorden runt fick bli ett projekt för 2009.


Och så de båda mindre viktiga utmaningarna:

4. 10 fantasyböcker. Det blev sju totalt, vilket antagligen är mer än vad jag brukar läsa. Trots alla mer eller mindre kompletta fantasyserier jag har i hyllan...

5. 10 klassiker. Nio. Såååå nära.


Under 2009 har jag bara följande mål: Läs klart A-Ö. Påbörja Jorden runt.

Jag kommer fortsätta rapportera om min SUB-status varje månad, men inte ha något direkt mål med detta.

Och så kommer jag nog för skojs skull försöka läsa en del av böckerna i "1001 böcker du måste läsa innan du dör".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar