fredag 13 juni 2008

Vad ska jag läsa på semestern?

Vi vet alla att det här med vad man ska läsa på semestern är en oerhört viktig fråga, som kan ältas och grunnas på längre än vad semestern varar. I år har jag tänkt att jag inte ska ha en bestämd semesterbokhög, men att det ändå ska bli lite av ett tema. Närmare bestämt att läsa alla de där böckerna som jag har samlat på mig och som alla tycker är så himla bra. "Bitterfittan", "Ladies", "Flyga drake", "Vindens skugga", "Snabba cash", "Tordyveln flyger i skymningen" etc. Den sistnämnda är den enda jag har sparat speciellt till sommaren, eftersom den är så förknippad med Sommarlovsteatern (även om jag inte har hört hela, eller läst boken förr). När det gäller de andra så är mer att det inte har blivit av att läsa dem...

Naturligtvis ska det blandas upp med annat. Seriealbum givetvis, och mina guilty pleasures: gamla flickböcker och norsk kiosklitteratur. :)

Lägg förresten märke till hur jag påstår att det inte finns en särskild semester-SUB, men hur jag ändå verkar ha gjort upp en mental lista över vad som ska läsas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar