tisdag 27 februari 2007

Bokrea etc.

Idag började bokrean och jag var inte i någon bokhandel och tittade. ICA Maxi räknas inte, speciellt som jag inte köpte nåt där. Det fanns väl några böcker jag kunde tänkt mig, men inga absoluta måsten. I stället har jag just beställt böcker för över 1100 spänn på adlibris. Inte bara reaböcker, för det måste ju vara smartare att köpa en bok som man vill ha till fullpris än att köpa en reabok som man inte vill ha. Men en del av reaböckerna ville jag ju faktiskt ha. :) Jag misstänker att jag inte var den enda som var inne och handlade där, för rätt som det var stängdes sidan för underhåll. Tur att den fortfarande kom ihåg innehållet i min kundkorg när den kom tillbaka.

Jag misstänker också att jag så fort jag går in på en fysisk bokrea så kommer efterhängsna böcker att klibba fast vid mig och så kommer jag bli tvungen att köpa dem för att inte bli tagen för snatteri.

Just nu borde jag verkligen läsa ut de sista sidorna i månadens läsecirkelsbok eftersom det är läsecirkelsmöte i morgon. Och skriva ut en lista med mina bokförslag, eftersom det är min tur att föreslå böcker. Mina förslag är:
• Jenny Diski - "Främling på tåg"
• Athol Fugard - "Tsotsi"
• Jostein Gaarder - "Cirkusdirektörens dotter"
• Lotta Lundberg - "Skynda, kom och se"
• Denise Mina - "Blodsarv"
• Morten Ramsland - "Hundhuvud"
• Niklas Rådström - "Vad du vill"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar