torsdag 4 augusti 2005

Fushigi Yûgi volume 13: Goddess


Fushigi Yûgi volume 13: Goddess
av Yû Watase

Nu har jag läst manga igen. Överraskande... Nej.

Det här är den avslutande delen i berättelsen om Miaka, Yui och världen inuti boken om de fyra gudarnas universum. (Så det blir inga avslöjanden om handlingen.) Men det finns fler böcker i serien. Hur hänger det ihop? Det ver varken ni eller jag. På nåt sätt måste den väl börja på ny kula. Det blir ju spännande. Det har förresten börjat komma ut en sån där prequel-serie också, "Fushigi Yûgi Genbu Kaiden". Det blir väl så att jag köper rubbet. Jag tycker att det här är en söt, spännande och rolig serie, även om jag gillade början bättre. Det kändes liksom att det var på tiden att berättelsen tog slut nu. Finns en gräns på hur lång tid ett missförstånd, för det är mycket det det handlar om, kan avhandlas.

Nu i augusti ska "Fushigi Yûgi" börja komma ut på svenska också. Ett litet tips - det är billigare än att köpa den på engelska. Å andra sidan måste man ju vänta längre. På engelska har ju de flesta redan kommit ut (är inte säker på hur lång serien ska bli).

Tidigare böcker:
- Fushigi Yûgi vol. 1: Priestess
- Fushigi Yûgi vol. 2: Oracle
- Fushigi Yûgi vol. 3: Disciple
- Fushigi Yûgi vol. 4: Bandit
- Fushigi Yûgi vol. 5: Rival
- Fushigi Yûgi vol. 6: Summoner
- Fushigi Yûgi vol. 7: Castaway
- Fushigi Yûgi vol. 8: Friend
- Fushigi Yûgi vol. 9: Lover
- Fushigi Yûgi vol. 10: Enemy
- Fushigi Yûgi vol. 11: Veteran
- Fushigi Yûgi vol. 12: Girlfriend

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar