tisdag 28 december 2004

Fushigi Yûgi volume 9 & 10



Fushigi Yûgi volume 9: Lover
Fushigi Yûgi volume 10: Enemy
av Yû Watase

Jag ska nog inte säga nåt alls om handlingen nu. För det första är det alldeles för invecklat och för det andra vill jag inte förstöra berättelsen för nån annan. Om du inte alls känner till Fushigi Yûgi så kan jag i alla fall berätta att det handlar om Miaka, en modern japansk tjej som dras in i en gammal bok och hamnar i en magisk värld som påminner om det gamla Kina.

Det saknas definitivt inte spänning och överraskningar här! Återigen är jag mycket spänd på hur det ska gå i nästa del.

De här båda pocketarna ser förresten väldigt annorlunda ut än de tidigare. De har ett lite mindre format och annan design, men framför allt så ska de plötsligt läsas från höger till vänster, i den ursprungliga japanska riktningen. Dessutom översätts ljudeffekterna inte längre, istället finns det en ordlista i slutet. Orsaken är visst att köparna är ute efter andra saker nu än när serien började ges ut i USA. Om man vill ha hela serien i samma design så håller de åtta första också på att ges ut med det nya utseendet, men jag kommer knappast ersätta mina gamla. Bortsett från att det är lite jobbigt när de byter design mitt i en serie så tycker jag att det är bra att de har det här höger till vänster-systemet. Annars måste ju allting spegelvändas.

Tidigare böcker:

- Fushigi Yûgi vol. 1: Priestess
- Fushigi Yûgi vol. 2: Oracle
- Fushigi Yûgi vol. 3: Disciple
- Fushigi Yûgi vol. 4: Bandit
- Fushigi Yûgi vol. 5: Rival
- Fushigi Yûgi vol. 6: Summoner
- Fushigi Yûgi vol. 7: Castaway
- Fushigi Yûgi vol. 8: Friend

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar