tisdag 2 augusti 2005

Flickornas handbok i jakt och fiske


Flickornas handbok i jakt och fiske
av Melissa Bank

Först trodde jag att "Flickornas handbok i jalt och fiske" var nån sorts dussin-chick lit, men sen läste jag några väldigt positiva recensioner. När jag sen hittade den för åtta spänn på loppis så var det ju inte så mycket att fundera på - klart jag köpte den!

Jag trodde egentligen att den skulle vara mer som en roman, men istället var den uppdelad i sju berättelser. De flesta handlar om Jane Rosenal i olika situationer och åldrar, mycket om hennes förhållande till olika män. En handlar om en helt annan familj vars koppling till Jane är att hon bor granne med dem. En annan är jag inte säker på vem den handlar om, den är berättad i du-form. Jag tyckte att boken var lite trög att ta sig igenom ibland, fast samtidigt så var den ju både smart och rolig, och allvarlig också. Jag var kanske inte riktigt på humör. Den sista berättelsen var den roligaste, den handlade om vådan av att läsa självhjälpsböcker. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar