torsdag 25 augusti 2005

Supertråken


Supertråken
av Daniel Ahlgren

Det här är berättelsen om Unni, som är Sveriges tråkigaste människa. Jo faktiskt, det var en tävling på TV och hon vann. Det uppmärksammades inte. Men snart ska hon representera Sverige när världens tråkigaste människa ska utses. Unni har en tråkigt jobb, bara en vän (och de vet knappt vad de ska prata om), ingen fantasi, inga ambitioner. Hon drömmer inte ens nåt spännande, bara att hon gör precis samma saker som när hon är vaken.

Fast det händer en del underliga saker ändå. (Som om inte den här tråkighetstävlingen vore nog.) Unni får ett brev t.ex. Mitt i all tråkighet är det här ändå ett rätt bisarr historia. Har svårt att tänka mig att det här är nåt som alla gillar. Jag har läst serien innan och då tyckte jag inte om den, men nu tyckte jag att den var lite bättre. Beror väl på humöret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar