onsdag 20 oktober 2004

24 minuter från T-centralen


24 minuter från T-centralen
av Jojo Falk & Tomas Zackarias Westberg

Snart får jag nog byta namn på bokdagboken till Marikas seriedagbok eller nåt sånt. :)

Jojo Falks teckningar kanske man känner igen från t. ex. Vår bostad och några av serierna i "24 minuter från T-centralen" (och flera som inte är med i albumet) hade jag också läst där. De brukar vara roliga, så när jag såg albumet för nästan inga pengar alls (bokrea på Åhléns i Nordstan) var jag ju tvungen att köpa det.

Det handlar (mest) om bostadsbristen i Stockholm och Jojos och Tomas desperata försök att hitta en lägenhet inne i stan. Helst inte ett andrahandskontrakt som man kan bli av med när man minst anar det. Till slut var de dock tvungna att kapitulera och flytta ut i en förort.

Men det är även lite andra vardagsbetraktelser, som till exempel vilka saker som ger stofilpoäng och den kusliga likheten mellan programledaren i Röda rummet och ugglan Helge. :)

Jag bor ju i Göteborg, men bostadsbristen är rätt illa här med så det känner jag ju till. Fast jag flyttade ju ut i förorten med en gång, så jag har inte riktigt haft samma problem. Men jag känner igen mig lite mer i Supermorsans supertips.

Här är den officiella hemsidan med både smakprov och serier som inte är med i "24 minuter från T-centralen". Tydligen medverkar Jojo Falk och Tomas Zackarias Westberg i Allt för konsten 2 och 5, just de delar som jag inte har fått tag i på bibblan än... (Men jag ska!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar