torsdag 28 oktober 2004

Fortunas datter


Fortunas datter
av Trude Brænne Larssen

Blir faktiskt ofta positivt överraskad när jag läser böckerna i Holmegaard-serien. Jag tänker liksom kiosklitteratur/hästbok och har inga större förväntningar, men de är ju faktiskt rätt bra. I just den här boken hände det dessutom ganska många bra saker som man har väntat på. Det går framåt för Dan, både privat och med verksamheten på Holmegaard. :) Men det är ju ett par bakslag och några mindre trevliga händelser också förstås, lite dramatik måste det ju vara. Dessutom kom det in ett nytt element i berättelsen, som säkert kan vara roligt att läsa om.

Jag tycker att de borde korrläsa de främmande språken bättre. Ibland dyker det upp meningar på svenska, engelska eller spanska. Svenskan är eländig och engelskan är ofta felstavad. Spanska vet jag inget om, men de andra språken irriterar mig. Men det är ju inte så hemskt många meningar det handlar om, så jag kan leva med det.

Bara ett par veckor tills nästa del kommer ut. :)

Tidigare böcker i serien:

1. "Mot alle odds"
2. "Arvegods"
3. "Ugress"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar