söndag 28 augusti 2016

Fungus the Bogeyman

Fungus the Bogeyman
av Raymond Briggs

Jag fick plötsligt lust att läsa om "Fungus the Bogeyman", så det gjorde jag. Det passade också in på den bokbingoruta där man ska läsa om en gammal favorit. Och det här var en bok som jag tyckte var väldigt spännande när jag läste den första gången som barn och som jag tänkte på ibland senare. Men det var en "förlorad" bok. Den var lånad och vem kom ihåg sånt som titlar och författare när man var liten? Men för några år sedan kom jag den på spåren. Mycket nöjd med detta. (Och sedan dess har jag också hittat den andra boken jag skriver om i det inlägget, "Spökhuset" av Zilpha Keatley Snyder.)

Jag skrev ganska uttömmande om "Fungus the Bogeyman" vid förra läsningen, så jag hänvisar till den texten helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar