torsdag 4 augusti 2016

Bokbingo – en delrapport till

Efter tio lästa böcker är det väl dags för en liten uppdatering om hur bokbingobrickan ser ut nu. Jag tror inte jag hinner klart innan Labor Day ... Ingen bingorad i sikte än heller.
De fem senaste (markerade med rött) är:

Mentioned on The Gilmore Girls: "When the Emperor Was Divine" av Julie Otsuka. Mycket bra. Listan över böcker som nämns eller syns i Gilmore Girls finns här.

With a unique format (like Bats of the Republic or Night Film): Steve Nybergs "Trygga lilla Sverige" består av seriehäften och annat i en liten ask.

By a local author: Det blev tre deckare på raken sedan. Först ut var "Människans varg" av Ingrid Kampås från närliggande Källsjö.

Cozy mystery: Ingen svår kategori, alltid läser jag väl nåt som passar in. Det blev "Ofärd i huset bor" av Maria Lang.

Noir: "Svårare" deckargenre. Jag blev tvungen att leta upp nåt, men det var ändå nåt jag hade i hyllan – "Rhode Island Red" av Charlotte Carter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar