söndag 1 juni 2014

SUB + Ranelid

1393 böcker "på gång" just nu. Hur förökade de sig på det sättet? Visserligen har jag en hel del biblioteksböcker hemma just nu, men ändå.

En av böckerna som väntar på att bli läst är "Synden" av Björn Ranelid. Jag har aldrig läst något av Ranelid (jo, nån novell, tror jag) men jag tänker att jag måste ju testa någon gång. Jag känner mig dock inte särskilt motiverad. Jag tycker att mediapersonligheten Björn Ranelid står i vägen. Kan jag verkligen läsa boken utan att hela tiden tänka på honom? Det är ju faktiskt inte honom som det handlar om. Men till och med baksidestexten påminner ju om hur han uttrycker sig i media. "Jag berättar om denna by och människorna där, men jag är inte snäll och jag döljer ingenting. Det är en grym historia och jag har burit den länge. De skyldiga trodde att de skulle komma undan ..."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar