fredag 6 januari 2012

Utmaningar och hyllvärmare

Det här är tiden då man brukar summera förra årets läsning och dess eventuella läsutmaningar och -projekt, och hitta på nya utmaningar för det nya året.

Jag kan tyvärr inte summera förra årets läsning än. All information finns på min dator, och min dator är nedpackad som allt annat. Nej, jag har inte laptop. De är så små. Jag kräver att få ha jättestora tangentbord som tål att jag skriver väldigt hårt.

Men jag hade ju en hyllvärmarutmaning 2011. Jag hade valt ut tolv böcker som hade stått olästa lite väl länge och målet var att läsa alla tolv under året. Det lyckades jag inte med. Fem stycken blev utlästa och en sjätte påbörjades, men jag bestämde mig för att lämna den till loppis oläst i stället. Det räknas också. Jag lyckades bara till hälften med utmaningen alltså. Det är ju alltid något ...

Utmaningar eller projekt 2012? Nej, tror jag skiter i det i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar