söndag 21 juni 2009

Tintin i Sovjet


Tintin i Sovjet
av Hergé

Jag hoppas verkligen att de senare albumen om Tintin är bättre! Detta är det allra första, som gick som följetong i en tidning år 1929-1930. Resten var väl inte följetonger, tror jag, så då har de säkert mer genomtänkt handling. Jag är i alla fall ganska säker på att de är snyggare. I "Tintin i Sovjet" har väl inte Hergé riktigt hittat stilen än.

Och nej, så vitt jag vet har jag aldrig läst Tintin. Bara sett på TV och så där. Fanns det inte på kassettband också? Men det är ju en klassiker som borde läsas, alltså har jag börjat med det nu. Det är säkert ingen som har missat att alla albumen har kommit i nyöversättning de senaste åren, och det passar ju bra. Det bör ju inte vara någon del som är knepig att få tag på nu. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar