lördag 6 mars 2004

Fickan full av regn


Fickan full av regn
av Jason

Ett norskt seriealbum, och jag läser det på svenska. Skandal! Men man får hålla till godo med vad bibblan har att erbjuda.

Tidigare har jag läst lite av Jason i "Allt för konsten 3" och konstaterat att det inte är min stil. "Surrealistiskt" är ett ord som nämns i baksidestexten på "Fickan full av regn" och sånt begriper jag mig aldrig riktigt på. Men här var det faktiskt helt okej. (Jag fattade vad som hände. Däremot ska jag nog inte försöka analysera nåt, om man säger så... Hehe. Men det kanske inte är meningen heller. Jag tycker att vi bestämmer att det inte är det.)

Det handlar om ett par, Iselin och Stian, som är unga och nyförälskade. Men tyvärr är Iselins före detta pojkvän en jätteond yrkesmördare och han tror att han äger henne. Problem...

Jag kanske inte kommer att gå och köpa det här albumet (och om jag skulle göra det så skulle jag självklart köpa det på norska), men det är möjligt att jag kommer att läsa fler Jasonalbum. Bibliotek är bra. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar