söndag 1 januari 2006

Music For Mechanics


Music For Mechanics
av Los Bros Hernandez

För ett par månader sen bestämde jag mig för att köpa och läsa alla Love and Rockets-seriealbum i rätt ordning. "Music For Mechanics" är del ett. (Fick del 2-5 i julklapp, så jag har att läsa ett tag framöver.) Det är knepigt att beskriva de här serierna. Dels är det tre olika personer som har skrivit dem, och det är inte så att varje person håller sig till en uppsättning karaktärer eller ens en och samma stil. Det är liksom relationer och explosioner, science fiction och dinosaurier, slapstick och helt vardagliga händelser. Allt faller mig inte riktigt i smaken, men tillräckligt mycket för att jag ska tycka att serierna värda att äga. :)

Andra Love and Rockets-album som jag har läst:

2. "Chelo's Burden"
4. "Tears From Heaven"
11. "Wigwam Bam"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar