söndag 9 augusti 2015

Bingo!

Alltså, jag vet ju inte om det gick så mycket snabbare att fylla bingobrickan bara för att jag hade semester. Jag har åtminstone fått en bingorad nu.

De blå rutorna är nya sedan sist, och det jag har läst är:

Published over 100 years ago: "Salammbô" av Gustave Flaubert. Otroligt blodigt. Utgiven 1862.

With a blue cover: "Med eller utan dig" av Jenny Berggrund. Bra seriebok med blått omslag.

That you loved as a child: "Black Ebony" av Josephine Pullein-Thompson. Del i en bokserie som systrarna Pullein-Thompson skrev i samma stil som "Black Beauty".

Set during a war or conflict: "Black Princess" av Diana Pullein-Thompson. Lika bra att läsa om hela serien när jag ändå höll på. Det visade sig att den här utspelade sig under första världskriget. (Den tredje boken, av den tredje systern Christine Pullein-Thompson, passade inte in på någon ledig kategori.)

Written before 1700: Shakespeares "Köpmannen i Venedig".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar