tisdag 1 oktober 2013

SUB, Deckarmecka och en prästdotter med god uppfostran

Idag är min SUB på 1301 böcker. Av någon anledning gick det inte att lägga in det i listan i högerkolumnen. Det kanske helt enkelt är för många enligt Blogger. ;-)

Min kompis Eleanore har kommit igång med sin deckarblogg - Deckarmecka.

Och så ska jag ju visa upp nåt ur SUB:en så klart. Det är viktigt att alltid få med sig nåt okänt hem från Bokmässan. Den här gången blev det en begagnad bok som kom ut första gången 1926 av en författare som jag aldrig hade hört talas om tidigare. "En kvinna på väg" av Ingeborg Björklund. En bok om en ung prästdotter som blir gravid efter en våldtäkt och emot sina föräldrars vilja behåller barnet i stället för att adoptera bort det. Kanske en bra bok?


2 kommentarer:

  1. Kan inte heller uppdatera bloggers textruta så jag plockade bort min Läser just nu-ruta tillfälligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Jag tyckte väl att Blogger krånglade i största allmänhet igår.

      Radera