torsdag 17 oktober 2013

Tack & förlåt


Tack & förlåt
av Frida Ulvegren
Förord av Dominik Henzel

På Bokmässan var jag på ett seminarium där bl.a. Frida Ulvegren deltog. Då handlade det om hennes nysläppta seriealbum "Fridas resor" (samt om serier av de andra deltagarna Lina Neidestam och Julia Thorell) som jag verkligen vill läsa. Men nu hade jag ju redan den här Grafiska novelletten hemma, så då började jag med den i stället.

Det handlar om Frida, och om Aron som hon förälskade sig i som fjortonåring men aldrig fick och om Sam som verkar vilja göra vad som helst för Frida, och som måste göra det också. En novell om två inte särskilt perfekta relationer, helt enkelt. Den här gör mig ännu mer peppad på "Fridas resor"!

Förorden till serierna i den här serien (eh ...) brukar vara skrivna av folk jag har koll på, förutom det som var skrivet av författaren till serien. Men den här känner jag inte alls till. Jag kan verkligen inte skådespelare ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar