lördag 21 september 2013

Hela Halland Läser

Igår var jag på biblioteket i Varberg och såg att det undet hösten kommer pågå ett Hela Halland Läser-projekt. Nästa vecka drar det igång och boken som hela Halland ska läsa är "Springa med åror" av Cilla Naumann. Det är nog en bra bok. Det tipsades om den på senaste läsecirkelsmötet i alla fall. :)

Jag har den lite på gång, men jag vet ju inte om jag kommer läsa den under hösten förstås. Jag hade snarare tänkt att under hösten ska jag läsa en del av alla spökhistorier och skräckromaner som jag visst har köpt på mig.

Läs mer om Hela Halland Läser:

Hallandspostens Hela Halland Läser-blogg

Halmstads biliotek har bl.a. författarbesök av Cilla Naumann på onsdag och här har de bloggat om projektet också.

Varbergs biblioteks blogg

Bilbioteken i Falkenberg

Laholms bibliotek

(Kungsbackabiblioteken deltar tydligen inte.)

Litteraturkvalster & småtankar har också skrivit om projektet

Jag såg förresten på affischerna på Komedianten (som kulturhuset, där biblioteket ligger, heter) att det också skulle arrangeras en ungdomsvariant där man läser Cilla Naumanns ungdomsbok "62 dagar" i stället. Jag vet inte om det bara gäller biblioteken i Varberg, eller alla kommuner. Men det är ju den som ska ha något med "Springa med åror" att göra. Är det en gemensam händelse i båda böckerna eller något? Det får man kanske bara veta om man läser båda två?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar