söndag 24 juni 2012

En smakebit på søndag (vecka 25)


Det här är veckans bidrag till Flukten fra virkelighetens smakebitsutmaning. Klicka på bilden ovanför för att läsa andras smakbitar från vad de läser den här söndagen, och information om hur du kan delta själv.

Jag har precis börjat läsa vad som verkar vara en somrig spökhistoria för ungdomar. Den stod på tonårshyllan i bokhandeln, men jag tror den passar bra för 9-10-åringar också. Åtminstone av det jag har läst hittills att döma.
Jag ska försöka skrapa lite på ytterväggen. Hör du? Det var jag. Som sagt, jag är hemskt nära. Bara en brädvägg mellan oss. Jag har hoppats så att du skulle kunna höra mig. Om du kan, vill du skrapa tillbaka, så att jag vet? Med naglarna, på väggen vid din säng.
(Amanda Hellberg, "Jag väntar under mossan", s. 36)

14 kommentarer:

  1. Tusen takk for smakebiten:-) dette høres ut som en bok jeg kunne tenkt meg å lest, boken er dermed notert ned:-) Ha en fin Søndag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. :) Det finns även några böcker för vuxna av samma författare i ungefär samma genre.

      Radera
  2. En spennende smakebit! Det hørtes ut som en fin bok.
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. :) Den var lite sådär "mys-skräck" liksom.

      Radera
  3. Takk for smakebiten, den var både spennende og stemningsfull. Ønsker deg en flott søndag :-)

    SvaraRadera
  4. Åh, hennes Döden på en blek häst ligger fortfarande i hyllan. Hennes blogg är också läsvärd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Döden på en blek häst måste du läsa! :) Jag har varit inne och läst i hennes blogg ibland, men man borde kanske följa den ...

      Radera
  5. Jeg håper ikke det var spøkelset som skulle skrape tilbake ;)
    Kos deg med boken, Marika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snarare tvärtom i så fall. Är huvudpersonen som är inne i huset ju. :)

      Radera
  6. Måste snart läsa mer av Amanda Hellberg. Gillade Styggelsen och Döden på en blek häst står redan i hyllan. Denna vill jag också läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag väntar under mossan passade bra att läsa nu på sommaren. Väldigt somrig skräck. :)

      Radera
  7. Takk for smakebiten og for boktips:) Ble nysgjerrig på denne, så jeg noterte den ned:) Ha en herlig mandag!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. :) Har läst ut boken nu och den var bra.

      Radera