söndag 24 april 2005

Nya pocketar (Vill ha!)

GP hade ett urval av sommarens pocketsläpp för ett par dagar sen och Siv tipsade om Pocketshops lista över kommande pocketnyheter i sin bokdagbok.

Jag vill ha, eh, ett par stycken. Här kommer de viktigaste, men det var en hel del annat som jag också kan tänka mig...

Nyligen utkommet:
- Katarina Wennstam - "En riktig våldtäktsman" Var väl ett tag sen den kom, men jag har den ju inte än. Har tidigare läst Wennstams "Flickan och skulden". Den borde alla läsa.
- Katarina Mazetti - "Mazettis nya blandning" Den är säkert rolig. :)

Maj:
- Åsa Larsson - "Det blod som spillts" Deckare. Uppföljaren till "Solstorm". Efterlängtad!
- Mikael Niemi - "Svålhålet" Också efterlängtad.

I juni var det inga "måsten", men när jag väl står i bokhandlen kommer jag nog få med mig en del i alla fall.

Juli:
- Inger Edelfeldt - "Svarta lådan" "Ny" (den har ju funnits inbunden länge) Edelfeldt, måste läsas!
- Johanne Hildebrandt - "Saga" Tredje delen i Sagan om Valhalla-trilogin. Fast jag kanske borde läsa del två först? Här är ettan.
- Katarina Kieri - "Dansar Elias? Nej! Hörde författaren läsa ut den på bokmässan och den är nog lika bra som "Ingen grekisk gud, precis".

Augusti:
- Douglas Foley - "Shoo bre" Är nyfiken på.
- Barbara Voors - "Mina döttrars systrar" Lyssnade på Barbara Voors på bokmässan också.

"Pirater!" kommer också som pocket i augusti. Jag ska inte ha den, har ju redan läst den, men det är ett tips till er andra.

Inget i september.

Oktober:
- Marie Hermanson - "Hembiträdet" Hon brukar vara bra.
- Lindström/Pihl - "Vem är Björn och vem är Benny?" Kanske...

November:
Bengt Ohlson - "Gregorius" Senaste Augustprisvinnaren.

Och så borde ju sista delen i Fröknarna von Pahlen-sviten komma, även om det inte stod nåt om det. Men ju längre fram i tid det var desto mindre stod på listan, så det kommer väl ett datum så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar