tisdag 5 april 2005

Neil Gaiman's Midnight Days


Midnight Days
av Neil Gaiman, Matt Wagner m.fl.

Heter den "Neil Gaiman's Midnight Days" eller bara "Midnight Days" egentligen?

Har redan skrivit om den i bokdagboken en gång, då hade jag lånat den på biblioteket men nu har jag köpt och läst om den. Jag tyckte väl ungefär samma sak om den nu som då, fast den här gången gillade jag de tre första berättelserna lite bättre. De är Swamp Thing-relaterade och jag har ju läst ett par Swamp Thing-album ganska nyligen ("Saga of the Swamp Thing" och "Swamp Thing: Love and Death"). Nu förstår jag bättre vilka alla är. Men det är ändå Hellblazerberättelsen "Hold Me" och Sandmanberättelsen "Sandman Midnight Theatre" som jag tycker bäst om.

Klart jag kan rekommendera det här seriealbumet. Neil Gaiman är liksom aldrig fel. :)

Min syster har läst allt jag äger av "The Sandman" nu. Hon tyckte också att det var bra. Men jag känner att jag behöver frälsa fler. [hypnotisk röst]Läs "Preludes & Nocturnes" nu...[/hypnotisk röst]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar