måndag 31 oktober 2005

Kill me Kiss me del 3


Kill me Kiss me del 3
av Lee Young You

Mer trassliga identiteter och gängbråk. Den ofrivilliga slagskämpetjejen Que-Min är kär i den rätt tjejige killen Jung-Woo. Fast han lever så mycket i sin egen lilla värld at han inte ens vet vem hon är. Och gängledaren Ghoon-Ham bestämmer med ofelbar logik (samt oförtäckta hot) att eftersom Jung-Woo har snott hans tjej så måste Que-Min bli ihop med honom (Ghoon-Hahm alltså). Vänta lite här! kan Que-Min få ett ord med i laget? Nehej, inte det nej.

Den här serien påminner rätt mycket om två andra koreanska serier jag läser, Snow Drop och I.N.V.U., men Kill me Kiss me är nog den som innehåller mest humor. Undrar varför det ges ut så många koreanska serier med likartade teman förresten. Borde det inte finnas lite mer bredd på utgivningen? Det finns med minst en fotomodell bland de viktigaste karaktärerna i var och en av de tre serierna också.

Koreanska namn är förresten ännu svårare än japanska att komma ihåg. Undrar om jag kommer bli bättre på det nån gång.

Tidigare delar i serien:
- Kill me Kiss me del 1
- Kill me Kiss me del 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar