onsdag 2 november 2005

Trekant


Trekant
av Mian Lodalen

De skamlösa systrarna i Smulklubben är tillbaka. Fast numera ligger väl själva smulklubbandet nere, det är bara Mackan som är singel. Hedda är till och med inne på att skaffa barn, och huvudpersonen My är väldigt lycklig med sin flickvän. Eller, sexlivet kunde ju vara lite bättre. Som det är nu så är det i det närmaste obefintligt. Men kanske skulle det sätta fart på saker och ting om de drog in en tredje person? Jakten på den perfekta älskarinnan kan börja! Fast Hedda varnar: Har My verkligen tänkt igenom detta? Nja, kanske inte helt. Det händer definitivt saker och ting, men kanske inte riktigt vad My hade hoppats på.

Mycket rolig bok. Rekommenderas helt klart! Det enda jag stör mig på är stavningen på en massa låneord: däjt, mäjl, pläjs. Det blir liksom fel ljud för mig, jag fastnar på de orden hela tiden. Jag vill stava med E. Men man får väl ha överseende med det.

Undrar om det blir fler smulklubbsböcker. Vill ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar