onsdag 16 maj 2018

Östermalmsmorden

Östermalmsmorden
av Lars Bill Lundholm

Den första delen i Lundholms deckarserie där alla böcker är namngivna efter stadsdelar i Stockholm, och det första mötet med den som jag antar är huvudperson i alla böckerna, nämligen kommissarie Axel Hake. Jag tror jag kommer nöja mig med denna. Visst, det var inte en dålig deckare, men det finns så många böcker och så lite tid. Ska jag börja på någon ny svensk deckarserie så får det vara något som jag fastnar lite extra för.

En ung kvinna huggs ihjäl i sitt hem, och ordet "slyna" är klottrat i läppstift på badrumsspegeln. Men det var hon verkligen inte, eller så var hon det. Det beror på vem man frågar. Och är motivet personligt eller är det en slump att det blev just hon som mördades? Hake och hans kolleger blir varse att det pågår en hel del skumt bakom fasaderna på fina Östermalm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar