söndag 1 december 2013

SUB och Nobel

Vid dagens räkning hade jag 1306 böcker i min SUB. Färre än förra månaden!!! Det kan möjligen bero på att jag inte har varit på några särskilt många second handställen på flera veckor. Ofta är det ju där jag köper de stora mängderna böcker. Jag lär ju knappast komma ut från den lokala Akademibokhandeln med tjugo böcker liksom. Och jag beställer inte riktigt så stora paket på nätet heller. Men kostar böckerna 5-10 kr styck så kan det lätt bli så många.

Ett av mina senaste inköp (i en nätbokhandel) var "Too Much Happiness" av Alice Munro. Jag är inte en sån som alltid köper en bok av den senaste nobelpristagaren, men om det låter som om jag skulle kunna tänkas gilla deras böcker så kan det ju hända. Eller, vaddå kan förresten? Om jag tror att jag kommer gilla nobelpristagarens böcker så köper jag så klart en!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej! Eftersom jag redan har så många olästa böcker så tar jag inte emot några recex. Det är bäst så, de skulle bli liggande så orimligt länge ... Men jag tackar ändå för erbjudandet och hoppas att det går bra för din bok. /Marika

    SvaraRadera
  3. Hej! Förstår din situation. Ha det så gott / Björn

    SvaraRadera