tisdag 31 december 2013

Årets utmaningar och projekt

Året är inte riktigt slut än, men man kan väl börja summera så smått? Någon i området har åtminstone börjat med nyårsraketer redan ... Jag har inte bloggat om alla årets böcker riktigt än, men jag kommer inte hinna läsa ut fler i år. I synnerhet inte som jag just nu håller på med en riktig tegelsten.

Statistik och årsbästa kommer senare. Jag vill blogga klart om alla årets böcker först. Men jag hade ju två projekt/utmaningar under året. Hur gick det med dem?

Den tyska klarade jag! Det har jag ju redan nämnt här. Det blev fyra tyska böcker (seriealbum räknas också) under året och nästa år siktar jag på fem.

Sedan kom jag på ett amerikanskt projekt också, men det blev aldrig av. Kanske under 2014? Eller också inte. Vi får se.

Gott nytt år, alla läsare!

4 kommentarer:

  1. Alltid kul att läsa om tyska projekt, och von Schirach vill jag också läsa. Heja på med fem böcker nästa år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en liten bunt med tyska böcker (fler än 5) på lut här hemma, så det är bara brist på tid och energi det kan falla på. :)

      Radera
  2. Jeg greide ikke alle mine leseprosjekter jeg heller (gaper nok over for mange hvert år), faktisk bare ett.... men det er jo gøy likevel, da. Jeg tar det ikke så tungt akkurat, og med et nytt år kommer jo nye sjanser. :)
    Ønsker deg et godt nytt år, og håper leseåret 2014 byr på mange minneverdige leseopplevelser! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det roligaste att planera utmaningar och sätta ihop boklistor - sedan visar det sig ofta att det fanns några ännu mer lockande böcker att faktiskt läsa. ;-)

      Radera