tisdag 12 februari 2013

The Escape


The Escape
av Katherine Mansfield

Det här är en tunn liten bok med bara några stycken av Katherine Mansfields noveller, som jag hade som bussbok under ett par veckor. Jag hade faktiskt aldrig läst något av Mansfield tidigare, men nu kommer jag säkert läsa mer av henne. Jag tyckte om de här novellerna. Men som vanligt är det svårt att säga så mycket mer om noveller. Det var sällan det hände särskilt mycket i dem. De ger i stället en bild av personer, oftast ur vad som verkar vara en ganska välbärgad medelklass, och deras känslor och tankar. Och i dem händer det mycket.

2 kommentarer:

  1. Dette høres ut som gode noveller, jeg har ikke lest så veldig mange noveller(men jeg har faktisk rukket å lese noen i 2013). Favoritten så langt er Alice Munro :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice Munro har jag inte läst, men jag har hört att hon ska vara bra. :)

      Radera