lördag 26 juni 2010

So watcha sayin'


So watcha sayin'
av Martin Kellerman

Jag gillar serien Rocky väldigt mycket och har nästan alla samlingsalbumen (det borde ha kommit ut ett nytt som jag inte har än), men jag brukar för det mesta inte skriva upp när jag läser humorserier i strippform. Var skulle jag dra gränsen? Om jag läser en serietidning, ska den räknas då? Varför inte andra tidskrifter i så fall? Fast ibland skriver jag ändå med seriestrippsalbum i mina har-läst-listor. Det finns ingen logik.

"So waycha sayin'" är i alla fall inte ett album med seriestrippar, utan ett med reportage i tecknad form. De flesta är gjorda för Rocky-tidningen. Martin Kellerman, i form av Rocky, gör intervjuer, oftast med hiphop-artister och återger dem sedan i sedvanlig Rocky-stil. Alla är olika djur och så där. Nu är jag ju inte så insatt i hiphop, så ibland har jag ingen aning om vad de pratar om. Även om jag kanske har hört talas om personen som blir intervjuad (och det har jag inte alltid) så hänger jag ju inte alls med i snacket om vem som har producerat och vem som har samarbetat med vem. Men för de med lite mer koll på genren så är det säkert jättekul. För mig, lite mer blandade känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar