lördag 12 juni 2010

Roparen


Roparen
av Jakob Nilsson
Efter en roman av Stieg Trenter

Jag har inte läst Stieg Trenters deckare, annars kunde det nog vara roligt att göra det innan man läser den här serieversionen. Å andra sidan så är det mer spännande att läsa seriealbumet om man inte vet vem mördaren är. :)

Ann Celin ska resa till Italien tillsammans med en väninna, men samma dag som avresan hittas väninnan mördad. Ann, kommissarie Victor Regn och fotografen Harry Friberg börjar rota i dödsfallet, som visar sig vara rejält invecklat. Friberg vet jag ska vara med i Stieg Trenters böcker, men brukar Vicotr Regn också vara det. Jag minns inte honom från den Stieg Trenter-deckare jag har läst tidigare. (Ja, jag tror att jag bara har läst en. Kanske två.)

Jag tycker att bilderna i seriealbumet ibland är lite för orörliga, men miljöerna är jättebra tecknade. Och jag tycker om färgerna. De känns helt rätt för berättelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar