onsdag 2 december 2009

Spindelväv


Spindelväv
av Margit Sandemo

Jag ligger flera veckor efter med att skriva om vad jag har läst, så jag har nästan hunnit glömma den här redan. För Margit Sandemos böcker är ju sådana, lättlästa och underhållande medan man läser, men också ganska fort glömda. Den här har många ingredienser gemensamt med tidigare böcker. En grupp ungdomar (och en eller två äldre vuxna) börjar nysta i några mystiska händelser och upptäcker att det bottnar i händelser som skedde för många år sedan. I det här fallet är det ett större hus i en liten norsk bygd som står i centrum. Det har stått övergivet de senaste åren, och det går en del rykten om det.

Jag tyckte att det här var ungefär i stil med de gamla följetongerna. Inget avancerat, men helt okej. Men en av mina vänner tyckte att den här boken var oerhört dålig, mycket sämre än de gamla följetongerna. Man får läsa och döma själv, om man är intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar